Gambar Nelydia Senrose (Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen) + Biodata Profil

Gambar dan foto Nelydia Senrose
Nelydia Senrose Nik Sen
Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen
Nelydia Senrose
Nelydia Senrose
Nelydia Senrose
Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen

Biodata Profil Nelydia Senrose

Nama sebenar: Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen
Nama komersial: Nelydia Senrose
Tarikh lahir: 30 Julai 1994
Asal: Kota Bharu, Kelantan
Kacukan: Kelantan-Siam

Kerjaya: Pelakon
Keluarga: Anak ketiga daripada tujuh beradik
Akademik: Sekolah Menengah USJ 13, Subang Jaya

Lakonan Drama/Telefilem: Spa Q 1 dan 2, Spa Qistina, Sirah Cinta, Datin Wannabe, Biru Cinta Di Laguna, Hati Seorang Perempuan, Khalifah, Anak Aku Artis, Syah Jihan, Pak Suman, Iqra', Ahmad Durrah,Mistik Alam Hitam, Segenggam Api Secangkir Pelangi, Puaka Bunga Tanjung,Friday I’m in Love, Chef Cinta dan banyak lagi.

Secubit Kata Nelydia Senrose

Nelydia tidak mahu tamak dalam mengejar impian menjadi pelakon kerana tidak mahu apa yang diimpikan atau dikejar berciciran.

"Paling utama sekiranya tidak bertembung jadual lokasi, saya akan memenuhi tawaran berlakon. Saya juga tidak mahu merosakkan skrip jika saya tidak mampu membawanya, saya akan berlaku jujur mengatakan tidak boleh dan jika boleh, saya kata boleh.

"Bagi saya rezeki tetap ada asalkan kita jujur untuk membina reputasi dengan cara terbaik dalam bidang seni walaupun bukan senang memuaskan hati semua orang," ~ Nelydia Senrose

No comments:

Post a Comment